Zielono mi, czyli o związku marketingu z ekologią.

Trendy eko z roku na rok coraz bardziej dają o sobie znać. Sposób życia oparty na teorii less waste stał się fajny i modny. Jak drinki to tylko z metalowych słomek, na ramieniu bawełniana torba, a woda w butelce filtrującej. Ekologia stała się w pewnym stopniu towarem, jak do tego doszło – przeczytasz poniżej.  

Firmy upatrzyły sobie szansę na wzrost sprzedaży w ekologicznym podejściu, wprowadzaniu na rynek bioproduktów, czy też zdobywaniu certyfikatów zapewniających o sprawiedliwym handlu (Fairtrade). Poza tym ekologia stała się coraz bardziej powszechna i dostępna dla wszystkich, nie tylko dla zagorzałych aktywistów. Produkty eko możemy znaleźć już w większości popularnych dyskontów handlowych.

Jednak chęć wprowadzenia ekologicznych działań przez przedsiębiorstwa oznacza często długą i trudną drogę. To tak naprawdę zmiana podejścia i strategii w kierunku zrównoważonego rozwoju. Nie wystarczy wypuścić jednej linii z produktami naturalnymi, należy pokazać konsumentowi, że zmieniło się myślenie i wprowadzić szereg działań dających naoczne skutki.

Podstawowe założenia green marketingu

Termin zielony marketing zakłada nie tylko promowanie postaw ekologicznych, ale również liczne przykłady działalności marki, które wskazują na funkcjonowanie w zgodzie z naturą. Konsumenci nie chcą być oszukiwani przez puste hasła, ale widzieć realne działania. Są także coraz bardziej świadomi, a jako świadkowie postępujących zmian klimatu, próbują we własnym zakresie zrobić coś w tym kierunku. Dodatkowo ta grupa konsumentów systematycznie się poszerza, więc warto na każdym kroku podkreślać, jak marketing ekologiczny wygląda w naszej firmie.

Tworząc działalność gospodarczą rejestracja domeny .pl oraz stworzenie własnej strony www jest kluczowym elementem już na samym początku. Własna domena internetowa oraz strona www to wizytówka, do której Twoi klienci mogą mieć dostęp 24h na dobę! Domena oraz strona www ma fundamentalne znacznie w rozwoju firmy.

Działalność korporacji zmierza w kierunku eko

Przykłady eko działań najlepiej przedstawić za pomocą zmian, jakie wprowadzają światowe korporacje. Polska firma odzieżowa LPP w swojej najnowszej strategii na lata 2020-2025 stawia przede wszystkim na produkcję przyjazną środowisku, redukcję emisji CO2, bezpieczeństwo całego łańcucha dostaw czy też pakowanie produktów z zamówień internetowych w opakowania wykonane z makulatury. Co ważne, deklarują także bycie odpowiedzialnym za przyszłe pokolenia  i większą dbałość o samego człowieka w długim procesie produkcji.

Ich śladem podążają także inne marki. Zara obiecuje, że do końca bieżącego roku zmniejszy w swoich sklepach zużycie wody i prądu. Marka Converse wypuściła kolekcję butów, których elementy wykonane są z materiału powstałego z zużytych butelek plastikowych. Kaufland umożliwia pakowanie owoców i warzyw w wielorazowe woreczki.

Przykładów jest wiele i można by jeszcze długo je wymieniać. Niewątpliwie zielony marketing sprawia, że marka postrzegana jest za bardziej odpowiedzialną społecznie i nieobojętną na postępujące zanieczyszczenie środowiska. Warto więc przy tworzeniu strategii komunikacyjnej we własnej firmie, pamiętać o tym aspekcie działań.

Zielono mi, czyli o związku marketingu z ekologią.
Autor publikacji:
Miłosz Gądziak
administrator wewetwerter