Kontakt:   669 394 838   |   biuro@gnum.pl 1000 - 1700
  • Storytelling – opowieść o marce (część I)



    Zastanawialiście się, dlaczego niektóre reklamy przyciągają uwagę, a inne nie? Ile razy zdarzyło Ci się, że po reklamie chciałbyś obejrzeć kontynuację? Czy któraś reklama doprowadziła cię do łez? Jeśli tak, odpowiedzialny za to jest storytelling.

    Co to jest Storytelling?

    Storytelling inaczej marketing narracyjny, czyli tworzenie oryginalnej opowieści wplecionej w świat marki i jej produktu. Narracja to niezwykle potężne narzędzi, które pozwala zbudować szerszy kontekst, pokazać idee marki oraz przedrzeć się do strefy emocjonalnej klienta. 

    Dlaczego storytelling jest tak potężnym narzędziem perswazji?

    Odpowiedź jest banalna – narracja wpleciona jest w nasze życie i towarzyszy nam od najmłodszych lat. Bo czym są opowieści, mity oraz baśnie – które opowiadają nam rodzice, uczymy się ich w szkole czy bywają symbolem miasta, jak w przypadku „Smoka wawelskiego”. 

    Konkurencyjność rynku prowadzi do tego, że marki prześcigają się w pomysłach na kampanie reklamowe. Czynniki te powodują, że bardzo trudno się wyróżnić i przebić do świadomości klienta. Pomocną dłoń podaje storytelling, który w przemyślany sposób angażuje sferę emocjonują, tym samym buduje pomost między marką a klientem

    Dodatkowym efektem storytellingu jest „wirusowość”, która towarzyszy mu nieodłącznie – odsyłam do case study Legend Polskich Allegro.

    Cele opowieści 

    Według Pawła Tkaczyka tworząc marketing narracyjny mamy trzy cele opowieści. Jest to przekazanie faktów, wywołanie emocji oraz przekonanie do konkretnego działania. W zależności od tego, jaką role jako narratorzy spełniamy, powinno nam zależeć na uzyskaniu konkretnego rezultatu. 

    Jako pisarz twoim głównym celem będzie przekazanie emocji. Natomiast co zrobi copywriter, oczywiście spróbuje nakłonić cię do konkretnego działania. Niezwykle trudno uzyskać wszystkie trzy cele opowieści. 

    Domeny .pl to najczęściej rejestrowane domeny w Polsce. Swą popularność zawdzięczają oczywiście końcówce .pl, która określaja przynależność do konkretnego regionu – Polski. Jeśli zamierzasz założyć własną stronę internetową to koniecznie kup domenę z końcówką .pl

    Na warsztat weźmy najpopularniejszą (ponad 15 milionów wyświetleń) reklamę Allegro – „Czego szukasz w Święta?”. W której niezwykle zmotywowany człowiek uczy się języka angielskiego. Jego motywacją jest chęć rozmowy z wnuczką. Jak sądzisz ile osób przy okazji oglądania, uroniło łzy. Jaki waszym zdaniem cel miała osiągnąć reklama Allegro?



    Loading...

    Dodano: 06 Lis 2019


    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Zobacz również

    Jak efektywnie wykorzystać dojazd do pracy?

    Bezmyślnie pokonujesz drogę do pracy? Brakuje Ci czasu na rozwój i przyjemności? Chcesz dowiedzieć się co można zrobić w ciągu […]


    Jak podkręcić swój engagement rate?

    Czytając ostatni artykuł (Czym jest tajemniczy engagement rate?), miałeś okazję zrozumieć czym jest współczynnik zaangażowania, oraz dlaczego jest tak ważny. […]


    Czym jest tajemniczy engagement rate?

    Już od dawna jesteś zainteresowany ekosystemem Instagrama? Masz aspiracje do stania się influencerem, czy może poszukujesz ambasadora do współpracy z […]


    Klątwa wiedzy – problem ludzi wiedzących

    Klątwa wiedzy jest jednym z błędów poznawczych, które w ogromnym stopniu wpływają na nasze życie. Niestety najczęściej negatywnie. Dlatego tak […]