Kontakt:   669 394 838   |   biuro@gnum.pl 1000 - 1700
  • Najczęstsze błędy w SEO – część I



    Pozycjonowanie to jeden z wielu rodzajów digital marketingu i podobnie, jak cały dział rozwija się dynamicznie. W tej rozgrywce as w rękawie leży po stronie Google, które ustala zasady gry. Niejednokrotnie na pozór drobna zmiana w algorytmie Google powodowała spadek z Top 10 pozycji w wyszukiwarce. 

    Najnowsze analizy (z września 2019) mówią, że wyszukiwarka Google miała 74,81% udziału w światowym rynku. Natomiast w Polsce wynosi to niebagatelne 98,38%. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jakie są najczęściej popełniane błędy oraz jak sobie z nimi radzić, zapraszam do artykułu.

    Meta-tagi – niewykorzystany potencjał

    Podstawowy błąd – równocześnie najprostszy do zlokalizowania i naprawienia. Problematyka odnosi się do ustawienia nazwy firmy na wszystkich stronach tytułowych. Takie działanie powoduje niewykorzystanie potencjału CTR, czyli współczynnika klikalności – określa % stosunek ilości osób, które po trafieniu na stronę w wyszukiwarce zdecydują się wejść na nią. 

    Cena domeny internetowej uzależniona jest w dużej mierze od narzuconej przez główny rejestr cenie sprzedaży domen autoryzowanym rejestratorom. Drugiem czynnikiem, od którego zależy cena domeny to rodzaj domeny. Różnica między ceną domeny regionalnej IDN a ceną domeny pierwszego stopnia .pl jest nawet 10-krotnie wyższa.

    CTR ma bezpośredni wpływ na tag meta descripton. Kilka przykładów, w jaki sposób można to rozwiązać:

    • Wykorzystać darmowy program Google Keyword Planner, który pozwoli Ci znaleźć, a później wykorzystać w tytule kluczowe słowa dla tematyki 
    • Dzięki analizie wyników (pomoże nam w tym Google Analytics lub wiele branżowych narzędzi) określić optymalny schemat budowy „tytułu”

    Warto próbować różnych wariantów, analizować wyniki i znaleźć najbardziej efektywne rozwiązanie.

    Optymalizacja treści 

    Skup się na jakości tekstu, a nie zastosowaniu jak największej ilości słów kluczowych. Zastosowanie tego samego słowa kluczowego w tytule, nagłówku, anchorze linka wewnętrznego i treści artykułu prędzej może zaszkodzić, niż poprawić pozycję w rankingu.

    • Nie używaj tych samych słów kluczowych w nagłówkach 
    • Nie upychaj słów kluczowych na siłę, skup się na naturalności tekstu

    Kilka adresów strony głównej

    Brak profesjonalnej opieki często kończy się chaosem, w którym jedna i ta sama strona ma kilka różnych adresów. Dodatkowo dochodzi wiele przedziwnych adresów związanych z konkretnymi serwerami CMS. Przykłady:

    • http://strona.pl
    • http://www.strona.pl
    • http://strona.pl/index.php
    • http://www.strona.pl/index.html

    Koniecznie trzeba pamiętać o tworzeniu subdomen wyłącznie do pozycjonowania. Algorytm wyszukiwarki bierze je jako odrębną stronę. W SEO warto stawiać na jakość nie ilość. Rozwiązania:

    • GWT – ustawienie preferowanej wersji adresu witryny
    • Zastosowanie przekierowań 301 na stronę główną



    Loading...

    Dodano: 08 Lis 2019


    3 odpowiedzi na “Najczęstsze błędy w SEO – część I”

    1. Grzegorz Janicki pisze:

      Kiedy można się spodziewać drugiej części artykułu? Interesuję się od niedawna pozycjonowaniem i zastanawiam się czy nie zlecić to jakieś firmie. Z drugiej strony tyle naczytałem się odnośnie nieuczciwych firm które zdzierają wiele hajsu i nic nie robią, że aż strach pomyśleć. Możesz polecić jakieś proste metody i narzędzia do pozycjonowowania?

    2. Michał Skrobański pisze:

      A czy możecie polecić jakiś darmowy kurs pozycjonowania, ewentualnie jakąś książkę lub audiobooka? Dużo czytam na forach, ale tam jest wieczna przepychanka i tak naprawdę mam wrażenie, że tam nikt nie chcę nikogo nauczyć pozycjonowania bo większość ludzi na forach to firmy, które raczej łapią klientów i wcale bym się nie zdziwił jakby wprowadzali jeszcze nowych w błąd.

    3. admin pisze:

      Jest bardzo dużo firm, które podchodzą do pozycjonowania nieuczciwie. Warto zapoznać się pozycjonowanie chociażby po to, żeby wiedzieć czy firma nas nie oszukuje.

      Najlepszym rozwiązaniem są płatności tylko i wyłącznie za efekty. Z tym, że sam dobór pozycjonowanych słów jest bardzo istoty. Firma, która jest nie uczciwa może zaproponować proste do wypozycjonowania słowa, które nie przyniosą efektów dla Ciebie ale wywiążą się z umowy.

      Warto śledzić fora internetowe na której jest sporo fachowców, którym zależy na dobrym imieniu i na pewno nie wprowadzą Cie w błąd.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Zobacz również

    Jak efektywnie wykorzystać dojazd do pracy?

    Bezmyślnie pokonujesz drogę do pracy? Brakuje Ci czasu na rozwój i przyjemności? Chcesz dowiedzieć się co można zrobić w ciągu […]


    Jak podkręcić swój engagement rate?

    Czytając ostatni artykuł (Czym jest tajemniczy engagement rate?), miałeś okazję zrozumieć czym jest współczynnik zaangażowania, oraz dlaczego jest tak ważny. […]


    Czym jest tajemniczy engagement rate?

    Już od dawna jesteś zainteresowany ekosystemem Instagrama? Masz aspiracje do stania się influencerem, czy może poszukujesz ambasadora do współpracy z […]


    Klątwa wiedzy – problem ludzi wiedzących

    Klątwa wiedzy jest jednym z błędów poznawczych, które w ogromnym stopniu wpływają na nasze życie. Niestety najczęściej negatywnie. Dlatego tak […]