Najczęstsze błędy w SEO [część I]

Pozycjonowanie to jeden z wielu rodzajów digital marketingu i podobnie, jak cały dział rozwija się dynamicznie. W tej rozgrywce as w rękawie leży po stronie Google, które ustala zasady gry. Niejednokrotnie na pozór drobna zmiana w algorytmie Google powodowała spadek z Top 10 pozycji w wyszukiwarce. 

Najnowsze analizy (z września 2019) mówią, że wyszukiwarka Google miała 74,81% udziału w światowym rynku. Natomiast w Polsce wynosi to niebagatelne 98,38%. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jakie są najczęściej popełniane błędy oraz jak sobie z nimi radzić, zapraszam do artykułu.

Meta-tagi – niewykorzystany potencjał

Podstawowy błąd – równocześnie najprostszy do zlokalizowania i naprawienia. Problematyka odnosi się do ustawienia nazwy firmy na wszystkich stronach tytułowych. Takie działanie powoduje niewykorzystanie potencjału CTR, czyli współczynnika klikalności – określa % stosunek ilości osób, które po trafieniu na stronę w wyszukiwarce zdecydują się wejść na nią. 

Cena domeny internetowej uzależniona jest w dużej mierze od narzuconej przez główny rejestr cenie sprzedaży domen autoryzowanym rejestratorom. Drugiem czynnikiem, od którego zależy cena domeny to rodzaj domeny. Różnica między ceną domeny regionalnej IDN a ceną domeny pierwszego stopnia .pl jest nawet 10-krotnie wyższa.

CTR ma bezpośredni wpływ na tag meta descripton. Kilka przykładów, w jaki sposób można to rozwiązać:

  • Wykorzystać darmowy program Google Keyword Planner, który pozwoli Ci znaleźć, a później wykorzystać w tytule kluczowe słowa dla tematyki 
  • Dzięki analizie wyników (pomoże nam w tym Google Analytics lub wiele branżowych narzędzi) określić optymalny schemat budowy „tytułu”

Warto próbować różnych wariantów, analizować wyniki i znaleźć najbardziej efektywne rozwiązanie.

Optymalizacja treści 

Skup się na jakości tekstu, a nie zastosowaniu jak największej ilości słów kluczowych. Zastosowanie tego samego słowa kluczowego w tytule, nagłówku, anchorze linka wewnętrznego i treści artykułu prędzej może zaszkodzić, niż poprawić pozycję w rankingu.

  • Nie używaj tych samych słów kluczowych w nagłówkach 
  • Nie upychaj słów kluczowych na siłę, skup się na naturalności tekstu

Kilka adresów strony głównej

Brak profesjonalnej opieki często kończy się chaosem, w którym jedna i ta sama strona ma kilka różnych adresów. Dodatkowo dochodzi wiele przedziwnych adresów związanych z konkretnymi serwerami CMS. Przykłady:

  • http://strona.pl
  • http://www.strona.pl
  • http://strona.pl/index.php
  • http://www.strona.pl/index.html

Koniecznie trzeba pamiętać o tworzeniu subdomen wyłącznie do pozycjonowania. Algorytm wyszukiwarki bierze je jako odrębną stronę. W SEO warto stawiać na jakość nie ilość. Rozwiązania:

  • GWT – ustawienie preferowanej wersji adresu witryny
  • Zastosowanie przekierowań 301 na stronę główną


Loading...

Dodano: 08 Lis 2019

Adrian Żurowski
Redaktor gnum.pl


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *