Marketing wirusowy – jak zarażać treścią?

Wyobraź sobie sytuację, w której oglądasz jakiś śmieszny filmik w sieci i wysyłasz go swoim znajomym, którzy zapewne rozsyłają go jeszcze dalej. Pewnie nie zdajesz sobie sprawy, ale właśnie tym napędzasz marketing wirusowy.

Określenie marketing wirusowy (ang. viral marketing) brzmi nieco enigmatycznie, jednak to nic innego jak rozpowszechnianie różnych treści pomiędzy internautami. Zainteresowany odbiorca rozsyła linki swoim znajomym/rodzinie, tym samym „zaraża” komunikatem osoby ze swojego otoczenia.

Zalety marketingu wirusowego

Obecnie poszukuje się coraz bardziej skutecznych form marketingu, tradycyjne rozwiązania stają się niewystarczające. Internet jest idealnym miejscem do rozwijania się marketingu wirusowego, ponieważ ludzie są coraz bardziej aktywni i zaangażowani w sieci. Firmy coraz częściej to wykorzystują. Ogromną zaletą marketingu wirusowego jest przede wszystkim to, że możemy dotrzeć do bardzo dużej liczby odbiorców, w krótkim czasie, nie ponosząc przy tym dużych kosztów.

Działaj odpowiedzialnie…

Jednak musimy pamiętać, że działania tylko wtedy będą skuteczne, gdy będą przemyślane i umiejętnie prowadzone. Inaczej możemy spotkać się z masową krytyką.

Jak zaplanować idealną kampanię viralową?

Pomysł musi być kreatywny i nieprzeciętny. Treści mają się widocznie wyróżniać na tle pozostałych. Warto także postawić na przekaz odwołujący się do ludzkich emocji, wzbudzi to większe zainteresowanie. Viral często idzie w parze z kontrowersją, jednak trzeba uważać, żeby nie przekroczyć cienkiej granicy, ponieważ możemy wówczas urazić określoną grupę odbiorców.

Wybierając domenę internetową złożoną z dwóch słów często zastanawiamy się czy lepsza jest domena z myślnikiem czy bez. Na ogół domena bez myślnika jest częściej stosowana i łatwiejsza do zapamiętania, dlatego o wiele lepszym rozwiązaniem jest wybór domeny bez myślnika.

O czym nie można zapominać? Odbiorcy nie lubią być oszukiwani, dlatego nie próbujmy w nachalny sposób wpleść reklamę w treść materiału. Reklama powinna odgrywać w tym przypadku drugorzędną rolę.

Ice Bucket Challenge

Każdy chyba pamięta, jak Internet został zasypany filmikami, w których ludzie oblewali się lodowatą wodą, a następnie nominowali kolejne 3 osoby do zrobienia tego samego. Stało się to na tyle popularne, że nawet celebryci zaczęli brać w tym udział. Do sieci trafiły filmiki choćby z Kim Kardashian, Billem Gatesem czy Markiem Zuckerbergiem.

Dopiero po fakcie okazało się, że celem miało być przekazanie symbolicznej sumy na rzecz fundacji pomagającej cierpiącym na ALS – stwardnienie zanikowe boczne.

Selfie na miarę Oscara

Pamiętacie jeszcze kultowe selfie, które obiegło świat tuż po ceremonii wręczenia Oscarów w 2014 roku? Mamy na nim całą plejadę gwiazd – Brad Pitt, Angelina Jolie, Bradley Cooper, Meryl Streep, Ellen DeGeneres, Jennifer Lawrence, Channing Tatum i jeszcze kilku innych.

Selfie idealne, prawda? Jednak ku zaskoczeniu wielu, zdjęcie okazało się efektem akcji promującej najnowszy model Samsunga. Jest to świetny przykład virala, który w zaskakującym tempie opanował świat.

(1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

Dodano: 29 Mar 2020

Julia Bartocha


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *