Magia ceny 99 groszy – [część 1]

Dziś już kilka razy usłyszałeś od kasjerki „mogę być winna grosik”. Nie raz zastanawiało Cię dlaczego tak duża część cen kończy się na legendarne już 99 groszy? Jeśli chcesz poznać potęgę 1 grosza, zapraszamy do lektury.

Zaledwie 1 grosz – tylko tyle i aż tyle. Jak to jest, że różnica 1 grosza potrafi zwiększyć sprzedaż od kilku do kilkunastu procentów. Zanim poznasz jak końcówka 99, wpływa na konsumenta, poznasz jej historię. 

Narodziny mocarstwa 

Wiek XIX dla Stanów Zjednoczonych to okres gospodarczego rozkwitu, jednym z objawów tego rozwoju były domy maklerskie. Branżowa legenda mówi, że to właśnie w nich narodziła się końcówka 99 centów. 

Jednakże jej zadaniem nie było zwiększenie sprzedaży, ale walka z nieuczciwymi kasjerami – dzięki, którym za sprawą magii pieniądze lądowały w ich kieszeniach, a nie kasie. W jaki sposób sobie z tym poradzono?

Domeny krajowe są zawsze dwuliterowe i w większości odpowiadają kodom krajów ze standardu ISO 3166-1. Rejestratorzy domen krajowych umożliwiają również rejestracje domen krajowych drugiego stopnia. W przypadku domen polskich .pl są to domeny regionalne oraz domeny funkcjonalne.

99 centów oraz pochodne ceny (97,95 itp.) zmuszały nieuczciwego kasjera do otwarcia kasy, której towarzyszył dźwięk dzwonka. Tym samym siedzący na zapleczu „przepracowany” właściciel, za każdym razem wiedział, że właśnie przeprowadzono transakcję. Ten prosty patent umożliwił właścicielom domów maklerskich na oszacowanie ile pieniędzy trafia do kasy, a nie kieszeni kasjera. 

Badania 

Jednym z pierwszych, którzy zainteresowali się 99 centami był właściciel sklepu z alkoholem – David Gold. Handlowiec przeprowadził eksperyment – wszystkie wina znajdujące się w przedziale od 79 centów do 1,49 dolara oznaczył identyczną ceną 0,99 dolara. Jaki był efekt? Zaskakujący – znaczący wzrost sprzedaży, zarówno w przypadku tańszych, jak i droższych napojów alkoholowych.

Kolejny eksperyment przeprowadzili francuscy psychologowie na czele z dr. Nicholasem Gueguena. Badanie przeprowadzono w jednej z pizzerii we francuskim Lorient. W trakcie eksperymentu wydano około 1,2 tyś. obiadów, a rezultat był niewiarygodny. Obniżka ceny pizzy z 8 euro do 7,99 euro spowodował wzrost sprzedaży aż o 15%!

Jeśli zainteresował Was patent z końcówką 99 groszy/centów zapraszamy do drugiej części, w której omówiony został sposób jej działania. Dokładnie link znajduje się tu.


Loading...

Dodano: 11 Lis 2019

Adrian Żurowski
Redaktor gnum.pl


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *