Jak wybrać nazwę domeny? 5 praktycznych wskazówek

Tworząc stronę internetową firmy lub nowej działalności, podstawowym krokiem związanym z jej promowaniem jest założenie strony www. W dzisiejszych czasach jest to standard i zapewnienie odpowiedniej ekspozycji w internecie jest kluczowe do tego, aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów, oraz potencjalnych klientów, którzy mogą szukać informacji na temat oferty lub innych wiadomości związanych z danym przedsięwzięciem.

Wybierając nową domenę, trzeba kierować się kilkoma wskazówkami, które sprawią, że serwis będzie odpowiednio prezentował się w sieci. Warto w tym miejscu wspomnieć, że wybór odpowiedniej domeny na samym początku jest niezwykle istotny, gdyż późniejsza zmiana, wraz z rozwijaniem się działalności może być bardzo problematyczna, a często też nieopłacalna. Poniżej znajduje się pięć podstawowych zasad, którymi warto kierować się podczas wyboru domeny.

Pamiętaj, że konkurencja nie śpi… Jeśli wpadła Ci do głowy ciekawa nazwa dla Twojej domeny koniecznie sprawdź czy jest jeszcze dostępna i zarejestruj ją w Gnum.pl. Jeśli nie wiesz jak to zrobić to zapoznaj się z wpisem “Jak zarejestrować domenę?“.

Prosta do zapamiętania nazwa

Bardzo ważne jest, aby Internauci lub osoby, które zetknął się z adresem internetowym poza nośnikami medialnymi, na przykład w bezpośredniej rozmowie, na ulotce lub w innej formie reklamy, mogli łatwo zapamiętać adres. Jest to kluczowe do tego, aby po tym, jak się zetkną z samym adresem, weszli na stronę, gdy będą mieli na to wolną chwilę. W czasach, gdy konkurencja w większości branż jest niezwykle zaciekła, trudno jest o klienta lub atencję osoby postronnej, więc dbałość o łatwe skojarzenie potencjalnego klienta z namiarami na firmę lub organizację jest niezwykle ważna.

Najlepiej, aby adres domeny składał się z nazwy firmy lub organizacji, a przynajmniej kojarzył się z konkretną branżą, w której dana firma działa. Warto też unikać trudnych do zapamiętania słów w obcych językach, które mogą być problematyczne zarówno do zapamiętania, jak i wpisania do przeglądarki internetowej bez popełnienia błędu. Najłatwiej wyjść z takiego założenia, że klient raz usłyszawszy nazwę domeny, powinien być w stanie ją spokojnie przeliterować i zapamiętać.

Domena ze słowem kluczowym lub nazwą własną

Jeśli pod domeną ma funkcjonować konkretna firma, optymalnym rozwiązaniem jest to, aby domena była jednocześnie nazwą własną z odpowiednim rozszerzeniem. Jest to najłatwiejsze do zapamiętania dla klientów, a także najbardziej korzystne w kontekście wyszukiwarek internetowych. Nie zawsze jest to jednak możliwe, więc trzeba zwrócić uwagę na to, aby domena była jak najbardziej zbliżona do nazwy własnej firmy. Jeśli nazwa składa się z popularnych słów, można je na przykład oddzielić myślnikiem, co jest często stosowane. W momencie, gdy tworzy się portal informacyjny, społecznościowy lub serwis tego rodzaju warto, aby w nazwie domeny znajdowało się popularne słowo kluczowe, które jest bezpośrednio związane z rodzajem działalności danej strony. Ułatwi to pracę wyszukiwarkom i zapewni lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania.

Wybór odpowiedniego rodzaju domeny

Rejestrując domenę, można zdecydować się na nowy, nieistniejący jeszcze w internecie adres lub odkupić domenę, pod którą już jakaś strona www funkcjonowała. Jeśli ktoś zakłada nową firmę i ma to być prezentacja oferty biznesowej, lepiej jest raczej kupić nową domenę. Natomiast, gdy spektrum działalności danej firmy ma mieć charakter bardziej ogólny, warto zastanowić się nad używaną domeną, gdyż daje to ciekawe możliwości. Przede wszystkim taka domena funkcjonuje już w wynikach wyszukiwania i jest dobrze zaindeksowana przez wyszukiwarki. Ułatwi to kwestię optymalizowania strony pod kątem SEO/SEM i zapewni na początek trochę ruchu organicznego pochodzącego z wyszukiwarek.

Odpowiednie rozszerzenie dla charakterystyki działalności strony

Wybór odpowiedniego rozszerzenia jest bardzo istotny dla wyszukiwarek internetowych i wpływa znacząco na wyniki wyszukiwania i późniejsze działania mające na celu optymalizację serwisu pod kątem SEO.

W przypadku działalności lokalnej warto wybrać lokalne rozszerzenia, takie jak na przykład .waw.pl, podczas gdy działając w branży edukacyjnej, warto zdecydować się na rozszerzenie .edu. Rozszerzenie również zawsze powinno być powiązane z krajem, któremu dedykowana jest działalność strony. Oczywiście poza serwisami działającymi globalnie, w których wykorzystuje się rozszerzenia .com.

Czy wiesz, że obecnie na całym świecie dostępnych jest ponad 1000 różnych rozszerzeń, które możesz wykorzystać tworząc nazwę swojej domeny? Zapoznaj się z wpisem “Jakie są rodzaje domen?” i dokonaj właściwego wyboru!

Traktowanie domeny, jako inwestycji w markę

Nazwa adresu internetowego do swoistego rodzaju marka, która jest eksponowana w Internecie. Dlatego tez, warto traktować ją tak samo, jak traktuje się dbałość o dobre imię firmy. Warto więc podchodzić do promowania swojej domeny, jak do promowania swojego loga firmowego i myśleć o tym w długim terminie.

(1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

Dodano: 14 Paź 2019

admin


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *