Jak pisać, żeby nie spamować? Podstawy e-mail marketingu

Folder spam jest pełen niepotrzebnych wiadomości, a Wy ciągle dostajecie nowe maile z ofertami produktów lub usług? Sytuacja znana niemal każdemu. Co jako firma możemy zrobić, aby nasze wiadomości nie trafiały do kosza? Po odpowiedź zapraszam do artykułu.

Różne firmy wysyłają nam codziennie kilka lub kilkanaście maili, które są dla nas w większości mało interesujące. Nie czytamy wiadomości, a często nawet ich nie otwieramy.

Z tego powodu wiele firm może nie uwzględniać w swojej strategii komunikacyjnej e-mail marketingu, ponieważ traktuje to jako nieskuteczne narzędzie. To błędne myślenie, dlatego że w mailingu tkwi większy potencjał, niż nam się wydaje. 

Podstawowe zasady dobrego e-mail marketingu

Co jest najważniejsze? Personalizacja przekazu! Gdy widzimy w mailu nasze imię, szansa na jego otwarcie i zainteresowanie jest o wiele większa. Odbiorcy cenią sobie bezpośrednie i indywidualne wiadomości, nie chcą być traktowani bezosobowo. Dodatkowo wiadomości, w których widnieje nasze imię, będą się wyróżniały na tle pozostałych.

Nie zapominajmy o tym, aby towarzyszyć naszemu klientowi podczas całego procesu zakupowego. Jeśli klient nie sfinalizował zakupu – dajmy mu o tym znać w wiadomości mailowej. Gdy już zdecyduje się na kupno produktu, należy za to podziękować i zaprosić na kolejne zakupy. Pozwala to na budowanie relacji i pozytywnie wpływa na lojalność klienta względem naszej marki.

Wybór domeny do prowadzenia własnej strony www to bardzo istotna kwestia. Nazwa domeny internetowej powinna być łatwa do zapamiętania i najlepiej jeśli będzie to domena krajowa pierwszego poziomu.

Dbajmy o naszych klientów! Warto raz na jakiś czas ich czymś zaskoczyć i pokazać, że o nich pamiętamy. Osobom, które po raz pierwszy zakupiły nasz produkt, można podesłać maila ze zniżką na kolejne zakupy lub zapytać, czy potrzebują jeszcze czegoś i wówczas umieścić kilka produktów, które mogą być w kręgu ich zainteresowań.

Błędem jest pomijanie stałych klientów i uznanie, że niezależnie od wszystkiego do nas wrócą. Zamiast tego podeślijmy im kod rabatowy, złóżmy w mailu życzenia urodzinowe lub zaproponujmy wyjątkową ofertę w podziękowaniu za częste zakupy. Tak dobrze potraktowany klient, na pewno nam się odwdzięczy.

E-mail marketing to narzędzie posiadające ogromny zasięg. Jego właściwe przygotowanie i przemyślane działania zapewnią szybkie i skuteczne dotarcie do odbiorców.


Loading...

Dodano: 29 Mar 2020

Julia Bartocha


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *