Insight konsumencki – jak poznać podświadome potrzeby konsumenta?

Zdarzyło Ci się kiedyś odpowiadać w ankietach, nie do końca zgodnie z tym co naprawdę myślisz? Nie martw się, ponieważ większość z nas ma taką skłonność. Z tego powodu marketingowcy chcą sięgać coraz dalej w nasz umysł, aby poznać realne pragnienia i potrzeby.

Zacznę więc od wyjaśnienia, co dokładnie znaczy słowo insight i czym się kierować, aby był on prawdziwy i skuteczny. Insight konsumencki jest spojrzeniem w świat konsumenta w celu odkrycia tego, co nasz klient realnie myśli na temat danego produktu i naszej marki. Istotne jest, aby dotrzeć do najgłębszych motywacji i potrzeb konsumenta.

Insight to bardzo ważny element w strategii komunikacyjnej i nie należy go pomijać. Szczegółowa wiedza na ten temat daje nam dużą przewagę nad konkurencją, biorąc pod uwagę, że rynek jest obecnie przepełniony niemal identycznymi produktami. Insight pozwala nam na wyróżnienie się i w efekcie zostanie dostrzeżonym przez potencjalnego klienta.

Jak tworzyć skuteczne insighty?

Niestety często insight jest nietrafiony i totalnie nieadekwatny dla grupy docelowej. Co zatem robić, żeby nasze działania były skuteczne? Najważniejsza kwestia to świadomość tego, że insight nie musi, a nawet nie powinien być oczywisty. Najciekawsze insighty dotyczą emocji skrywanych, wstydliwych i zaskakujących. W tym celu należy przeprowadzić badania polegające na wyczerpującej rozmowie z klientami i obserwacji ich zachowań, a następnie wszystko porządnie przeanalizować i po prostu myśleć.

Transfer domeny to nic innego jak zmiana operatora domeny. Podczas transferu domeny nie ulega zmianie jej konfiguracja – dzięki temu domena podczas przenoszenia zostaje bez przerwy aktywna.

Idealny insight najczęściej wiążę się z czasochłonną pracą i kreatywnymi rozwiązaniami. Aby ułatwić sobie to zadanie, warto postawić się na miejscu naszego potencjalnego klienta i zastanowić się, co by nami kierowało przed zakupem danego produktu lub usługi.

Co jeszcze? Bądźmy niebanalni i autentyczni. Mało kto już nabiera się na oklepane stwierdzenia, z którymi możemy się spotkać w co drugim supermarkecie. Pospolite rozwiązania nie zapewnią nam sukcesu. Po drugie szczerość w stosunku do klienta. Każdy ceni sobie firmy, które nie oszukują klientów w celu uzyskania większego zysku.

Z drugiej strony pamiętajmy jednak, że najlepszy insight może być często tym najprostszym i nieprzekombinowanym. Jego skuteczność polega wtedy na poruszaniu ważnych i zrozumiałych kwestii dla ogółu, trafia do różnych grup odbiorców. Przykładem może być tutaj Snickers ze swoim popularnym stwierdzeniem – „Nie jesteś sobą, kiedy jesteś głodny”.

Krótko mówiąc: obserwujmy, wyciągajmy wnioski i łączmy fakty!


Loading...

Dodano: 29 Mar 2020

Julia Bartocha


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *