Guerrilla marketing – kiedy kreatywność ma większą wartość niż pieniądz

Twój budżet topnieje w zawrotnym tempie, a ty chcesz uzyskać efekt „wow”. Kreatywny zespół to Twój as w rękawie? Chcesz zrobić szum medialny? Receptą na to jest guerrilla marketing.

Marketing partyzancki – definicja

Guerilla marketing to niekonwencjonalne formy promocji, które charakteryzują się kreatywnością i niskimi nakładami finansowymi. Zakładam, że najbardziej zainteresowała Was druga część zdania. Guerilla to taki rodzaj marketingu, w którym kluczową rolę odgrywa kreatywność i wyczucie czasu. Dzięki niekonwencjonalnej promocji osiągasz konwencjonalne efekty, a skoro nakłady finansowe nie są najważniejsze to małe firmy, są wstanie skutecznie konkurować z korporacjami. 

Głównym celem marketingu partyzanckiego jest maksymalizowanie efektów przy jak najmniejszych kosztach. Aby osiągnąć zamierzony cel oprócz niekonwencjonalności, stawia się na nieszablonowe środki przekazu – więc fakt użycia krwi, przemocy, czy elementu grozy nikogo nie dziwi.

W serwisie Gnum.pl zarejestrujesz najtańsze domeny .pl w całej sieci. Najniższa cena domen dotyczy głównie domen .pl pierwszego stopnia, ale również domeny funkcjonalne i domeny regionalne.

Marketing partyzancki jest wręcz stworzony dla małych firm co oczywiście nie oznacza, że duże firmy z niego nie korzystają. Poniżej znajdziecie kilka przykładów, jak robią to najwięksi. 

Allegro – Legendy Polskie

Świetny przykład partyzanckich działań marketingowych w sieci – seria 5 filmów odnoszących się do Polskich legend i baśni. Allegro przedstawiło w zupełnie innym świetle dobrze znane nam legendy, częstokroć przypominając nam o ich istnieniu. 

Efekt? Każdy spośród 5 krótkometrażowych filmów obejrzało przynajmniej 5 milionów ludzi. „Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek”, czyli najlepiej oglądany film z serii przekroczył próg 7 milionów wyświetleń. Siła nośna zrealizowanych materiałów była ogromna.

Tymbark – kapsLOVE

Popularny producent soków w 2013 roku zaskoczył wszystkich niekonwencjonalnym wykonaniem kapsli, które są charakterystycznym znakiem marki. Tymbark swoim działaniem objął kilka największych miast w Polsce, dzięki wykorzystaniu magnesów przyczepiono kapsle do różnych elementów miejskiej przestrzeni – ławki, windy, przystanki. 

Dzięki tym działaniom każdy mieszkanie miasta miał okazję otrzymać kapsel z miłosnym przesłaniem, co więcej ogromna ilość pozwalała na ułożenie ich w konkretny wzór.

Guerrilla marketing – kiedy kreatywność ma większą wartość niż pieniądz
Autor publikacji:
Miłosz Gądziak
administrator wewetwerter