Google Trends – sprawdź co wyszukują internauci

Wyszukiwarka Google każdego dnia jest wykorzystywana przez miliony ludzi. Zapewne nie raz zastanawiałeś się, czego ludzie szukają w Google. Potrzebujesz do tego zaledwie jednego narzędzia.

Polityka prowadzona przez Google daje użytkownikom wiele darmowych narzędzi, które ułatwiają analizę danych. Więc jeśli prowadzisz bloga lub sklep internetowy, warto poświecić najbliższe kilka chwil, aby poznać jedno z tych narzędzi.

Co to jest?

Google Trends to jedno z wielu darmowych narzędzi proponowanych przez Google. Należy to odebrać jako „ukłon w naszą stronę”. Za pomocą narzędzia jesteśmy w stanie określić częstotliwość wyszukiwanych tematów czy fraz.

To nie koniec. Wbudowany horyzont czasowy pozwala nam określić trend konkretnej frazy. Na zamieszczonym poniżej wykresie widzimy trend frazy „buty zimowe” na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy w Polsce.

Na pierwszy rzut oka widać, że ilość wyszukiwań od końcówki lutego do końca sierpnia utrzymuje się na względnie niskim poziomie Natomiast częstotliwość znacząco wzrasta od września, na który przyda początek kolekcji zimowej.

Najtańsze domeny internetowe na polskim rynku to bez wątpienia domeny regionalne IDN. Domeny regionalne IDN to koszt zaledwie kilku złotych za rejestracje oraz odnowienie. Domeny są idealnym rozwiązaniem dla firm, które mają zapotrzebowanie na tanie domeny .pl w dużej ilości – np. agencje seo.

W jaki sposób może się przydać?

Google Trends w odróżnieniu do Keyword Planner (o którym przeczytasz w tym artykule) nie służy do przedstawiania popularności danej frazy, a do prezentowaniu trendu w konkretnym ujęciu czasowym i geograficznym.

Ujęcie czasowe pozwali Ci zbadać okres od początku narzędzia, czyli 2014 roku, aż do najbliższej godziny. Natomiast z ujęcie geograficznego masz możliwość przeanalizowania województwa, kraju czy nawet całego świata.

Dzięki temu jesteś w stanie wcześnie reagować na konkretne trendy. Pozwala także sprawdzić, czy dany temat jest coraz częściej wyszukiwany, czy może wręcz przeciwnie. Szczególnie przydatna okazuje się możliwość porównywania, dzięki niej możesz chociażby stwierdzić czy konkurencja jest częściej wyszukiwana, niż Ty.

Jak działa?

Google Trends jako narzędzie jest niezwykle proste i intuicyjne. Wystarczy w jasnoniebieskie pole wpisać interesującą frazę. Poniżej uzyskujemy dokładne wyniki. Oczywiście mamy możliwość określić horyzont geograficzny, czasowy, kategorię czy źródło wyszukiwań.

Niezwykle cenna możliwość to porównywanie wyników konkretnych fraz. Równocześnie możesz porównywać aż 5 fraz, których wyniki otrzymuje się w przystępnej formie.

Narzędzie znajdziesz pod adresem – https://trends.google.pl/trends/


Loading...

Dodano: 29 Mar 2020

Adrian Żurowski
Redaktor gnum.pl


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *