Kontakt:   669 394 838   |   biuro@gnum.pl 1000 - 1700
  • Dlaczego warto mieć własną domenę



    Loading...

    Dodano: 15 maja 2019

    Skoro wiesz już czym jest domena, czas dowiedzieć się dlaczego warto posiadać własną domenę i jakie korzyści może Ci ona przynieść, a także, jakie inne opcje masz przed sobą.

    Domena to Twoja wartość w internecie. Niezależnie od tego czy prowadzisz firmę i oferujesz usługi klientom, prowadzisz bloga, sklep internetowy, czy co tylko sobie wymyślisz, od tego czy internauta trafi właśnie do Ciebie zależy, czy Twój pomysł odniesie sukces, czy będzie kolejnym z tysięcy takich samych projektów, na które nikt nie trafia.

    Posiadanie domeny jest istotne ponieważ pozwoli Ci na:

    • posiadanie poczty elektronicznej na własnej domenie powoduje, iż postrzegają Twoją firmę bardziej profesjonalnie, będziesz miał także łatwiej tworzyć konta nowym pracownikom i zamykać nieistniejące konta,
    • wymianę danych poprzez serwery FTP, masz więc kontrolę nad tym co dzieje się na serwerze,
    • dostęp do danych znajdujących się na stronie internetowej, chociażby z poziomu systemu CMS.

    Wybór domeny, a budowa marki,

    Wybierając domenę dla swojej firmy warto pomyśleć o tym, aby była spójna z Twoją strategią i firmą. Dobrze, jeśli Twoja domena kojarzy się jednoznacznie z Twoją działalnością bądź nazwą Twojej firmy. Opcje są dwie:

    “Stara” domena

    Czyli taka, na której wcześniej widniała już strona internetowa, natomiast z różnych powodów obecnie jej tam nie ma. Ma to swoje naturalne zalety, ponieważ Google lepiej postrzega domeny, które są wiekowe, mają swoją historię oraz przez lata budowały zaufanie algorytmów giganta z Californi.

    Często wiekowe domeny mają swoje zaplecze linków, które do niej prowadzą oraz w pewien sposób ugruntowaną pozycję “w oczach” Google. W związku z tym ta opcja będzie nieco łatwiejsza w przypadku organicznego pozycjonowania, bo pozwoli ominąć proces “wygrzewania” domeny przez lata, jak to ma miejsce w przypadku całkowicie nowych domen.

    Widoczna na pierwszy rzut oka wada takiego rozwiązania to… historia domeny. Zanim dokonasz zakupu, warto sprawdzić jaka strona wcześniej na niej widniała, czy ma wartościowe zaplecze linków, oraz czy nie była wcześniej zbanowana przez roboty.

    Nie zawsze wybór domeny z historią będzie dobry, bo często zdarza się, że zaplecze linków jest mało wartościowe, nie pasuje do tematu, o którym myślisz dokonując zakupu, czy po prostu cena jest nieadekwatna do oferowanego profilu.

    Całkowicie nowa domena

    Najważniejsze zalety stawiania na całkowicie nową domenę to zdecydowanie możliwość wyboru dokładnie takiego adresu jakiego szukasz, startowanie bez historycznego obciążenia banami w przeszłości oraz brak ryzyka związanego z możliwością przejęcia zaspamowanej domeny.

    Wady to, analogicznie do tego co zostało wspomniane powyżej – zerowa historia, więc pozycje swojej marki musisz budować od zera. Brak zaplecza linków sprawia, że wszystkie te działania wykonać musisz od podstaw.

    Musisz wziąć pod uwagę także tak zwaną “chorobę wieku dziecięcego” – Google zawsze premiuje domeny wiekowe i z historią, więc pomimo wartościowego contentu musisz włożyć dużo pracy i zaangażowania, aby Twoja domena pięła się w górę w wynikach wyszukiwania.

    Oczywiście zależności należy upatrywać również w tym, w jak trudną branżę celujesz oraz co jest Twoim celem. Nie zawsze przecież najistotniejsze są wysokie pozycję w wyszukiwarce.



    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Zobacz również

    Jakie są rodzaje domen?

    Rozróżniamy trzy rodzaje domen: krajowe, europejskie i globalne. Krajowe domeny są zakończone końcówką określającą dany kraj. Na przykład polskie domeny […]


    Co to jest cesja/transfer domeny?

    Co to jest sesja domeny? Cesja domeny jest to przekazanie praw i obowiązków związanych z domeną na rzecz innego Abonenta. […]


    Zasady obowiązujące przy tworzeniu nazw domen?

    Najlepiej aby nazwa domeny była powiązana z działalnością i charakterem Twojej firmy. Ważne jest aby adres nie był trudny do […]