Czym jest tajemniczy engagement rate?

Już od dawna jesteś zainteresowany ekosystemem Instagrama? Masz aspiracje do stania się influencerem, czy może poszukujesz ambasadora do współpracy z twoją marką? Wszystkich Was powinno zaciekawić znaczenie terminu engagement rate.

Co jest engagement rate?

Tajemniczy engagement rate to współczynnik zaangażowania. Obecnie jest jednym z najbardziej miarodajnych wskaźników na Instagramie. Pozwala nam określić ile obserwujących cię osób rzeczywiście, reaguje na treści przez ciebie publikowane. 

Troszkę matematyki – liczba like’ów i komentarzy do liczby obserwujących. 

Dlaczego jest to tak ważne? W dobie dynamicznego rozwoju Instagrama wielu zapragnęło zostać influencerem, ale nie każdy zrobił to w etyczny sposób. Do nieczystych trików należy: używanie botów i kupowanie obserwujących, like’ów czy komentarzy.

Jak czytać engagement rate?

Do tego potrzebna będzie nam skala, jedną z często używanych jest: 

  • poniżej 3% – duża rozbieżność – bywa tragicznie i nie najgorzej, staraj się bardziej 
  • między 3% – 6% – średni współczynnik zaangażowania, idzie Ci naprawdę dobrze
  • powyżej 6% – Gratulacje! Wiesz co robisz, ale nie spoczywaj na laurach

Transfer domeny to nic innego jak zmiana operatora domeny. Podczas transferu domeny nie ulega zmianie jej konfiguracja – dzięki temu domena podczas przenoszenia zostaje bez przerwy aktywna.

Koniecznie pamiętajcie o „skalowaniu” im większy jest influencer tym trudniej utrzymać bardzo wysoki współczynnik zaangażowania. Powodem tego może być:

  • zmiana zainteresowań przez obserwującego 
  • porzucenie konta na Instagramie
  • założenie nowego konta
  • odinstalowanie aplikacji 

Gdzie sprawdzić swój engagement rate?

Dedykowanych do tego zadania jest kilka ciekawych narzędzi, niektóre w formie prostego kalkulatora, inne znacznie bardziej rozbudowane.

  • Phlanx – banalnie prosty kalkulator. Wystarczy podać nazwę konta, dać chwile na analizę i poznać wartość współczynnika zaangażowania. .Wersja rozszerzona kosztuje 25 dolarów miesięcznie.
  • HypeAuditor – znacznie bardziej zaawansowane narzędzie statystyczne. Wersja „starter” kosztuje niebagatelną kwotę 299 dolarów miesięcznie. 
  • SocialBlade – darmowe narzędzie, które analizuje nie tylko współczynnik zaangażowania, ale również poszczególne trendy czy pozycję.

Kiedy już wiesz czym jest engagement rate oraz dlaczego jest tak ważny, warto zastanowić się nad sposobami na jego podwyższenie. O tym dowiesz się tutaj.


Loading...

Dodano: 25 Lis 2019

Adrian Żurowski
Redaktor gnum.pl


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *