Cross-selling – prosty sposób na większy zysk

Obecnie gwarantem sukcesu jest nie tylko bogata oferta i produkty dobrej jakości, ale także odpowiednia strategia sprzedażowa. Cross-selling jest jedną z metod, które pozwolą Ci zwiększyć przychody sklepu.

Cross-selling to strategia, którą łatwo zastosować i sprawdzi się niemal w każdej dziedzinie biznesu. Na polskim rynku funkcjonuje pod nazwą sprzedaż krzyżowa. Co zatem kryje się pod tym pojęciem?

Czym jest cross-selling?

Sprzedaż krzyżowa polega na oferowaniu klientom dóbr komplementarnych przy sprzedaży poszczególnych towarów. Na pierwszy rzut oka brzmi to niezrozumiale, jednak w praktyce to bardzo prosta sprawa. Chodzi mianowicie o to, że gdy kupujemy daną rzecz, sprzedawca proponuje nam do tego dodatkowy produkt. Może być to ciastko do kawy, torba lub myszka do nowo zakupionego laptopa czy frytki do hamburgera.

Celem cross-sellingu jest przypomnienie klientowi o zakupie dodatkowego produktu, ponieważ zakłada się, że może mu się to w przyszłości przydać. Jednak co ważne, klient wtedy najprawdopodobniej zdecyduje się na zakup w naszym sklepie, zamiast wybrać ten sam produkt u konkurencji. Czysty zysk!

Domeny lokalne zwane w Polsce domenami regionalnymi mają szerokie zastosowanie wśród lokalnych biznesów. Wybór domeny regionalnej spowodowany jest głównie lokalnym charakterem proponowanych usług. Powodem może być również zajęty odpowiednik nazwy domeny pierwszego stopnia.

Zaletą tej strategii jest to, że niczego nie tracimy, ponieważ proponujemy zakup kolejnego produktu, w sytuacji gdy klient jest już zdecydowany na kupno innego. Może ewentualnie odmówić, jednak nie musimy się wtedy martwić, że próbowaliśmy kogoś nachalnie namówić – jest to nadal tylko propozycja z naszej strony.

Ciekawe działania można zauważyć w przypadku internetowej sprzedaży. Jeszcze przed kupnem, gdy przeglądamy różne produkty, na pasku bocznym pojawiają się artykuły z tej samej kategorii. Gdy już dodajemy produkt do koszyka i chcemy przejść do finalizacji zakupu, po drodze spotkamy się jeszcze z sugerowanymi produktami, które możemy nadal dodać do naszego zamówienia. Czy jak kupimy produkt, to mamy już spokój? Otóż nie. W przypadku zakupu butów, pewnie otrzymamy po jakimś czasie maila z propozycją dokupienia akcesoriów (szczotka lub pasta do butów).

Zachęcam do wypróbowania strategii cross-sellingu, ponieważ w banalny sposób możesz zwiększyć sprzedaż i oczekiwać tym samym większych zysków. Oprócz czysto finansowych aspektów, ta strategia pozwala także budować lojalność i przywiązanie klientów.


Loading...

Dodano: 29 Mar 2020

Julia Bartocha


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *