Chatbot – sprawdź, czy znajdzie zastosowanie w Twoim biznesie

Współcześnie niemal wszystko możemy załatwić elektronicznie. Technologie są coraz bardziej zaawansowane, aby ułatwić nam załatwianie codziennych spraw. Chatboty są jednym z takich rozwiązań, a dlaczego są tak przydatne, wyjaśnię Ci poniżej.

Czym jest tak właściwie Chatbot? Najprościej mówiąc jest to aplikacja, która jest zaprogramowana w taki sposób, aby odpowiadać na pytania klienta w czasie rzeczywistym. Niezależnie czy napiszesz z samego rana, czy nawet w środku nocy – zawsze możesz liczyć na odpowiedź. Chatboty coraz lepiej wykorzystują pewne reguły i sztuczną inteligencję, a wszystko po to, żeby odpowiedzi były jak najbardziej naturalne i zbliżone do tych ludzkich.

Zalety posiadania chatbota

Po co to wszystko? Chatboty mają coraz częściej zastępować rozmowę z konsultantem i usprawnić proces sprzedażowy. Pozwalają także na zaoszczędzenie kosztów (zastępują pracownika) i jednocześnie są dostępne 24 godziny na dobę przez wszystkie dni w roku. Nowoczesne rozwiązania sprawiają, że chatbot może zapamiętać nasze preferencje zakupowe i tym samym przesyłać oferty zgodne z tym, co nas interesuje.

Na tym nie kończą się korzyści płynące z posiadania chatbota. Co jeszcze może dać to narzędzie Twojej firmie? Przede wszystkim zaoszczędzony czas. Przychodzi do Ciebie wiadomość, odkładasz odpisanie na później, po czym zdarza Ci się o tym całkowicie zapomnieć. Znajoma sytuacja? Na większość podstawowych pytań bot jest w stanie odpowiedzieć, tym samym Ty nie musisz się tym zajmować i możesz poświęcić czas na ważniejsze sprawy.

Najtańsze domeny internetowe na polskim rynku to bez wątpienia domeny regionalne IDN. Domeny regionalne IDN to koszt zaledwie kilku złotych za rejestracje oraz odnowienie. Domeny są idealnym rozwiązaniem dla firm, które mają zapotrzebowanie na tanie domeny .pl w dużej ilości – np. agencje seo.

Pamiętaj, że klient nie lubi długo czekać za odpowiedzią, dlatego chatbot wydaje się być tutaj idealnym rozwiązaniem.

O tym musisz pamiętać…

Boty mają jednak jedną zasadniczą wadę – nie są człowiekiem. Nie da się tego ominąć i nawet jeśli nasz chatbot będzie odpowiednio spersonalizowany, to nadal większość klientów domyśli się, że rozmawia z robotem. Człowiek odpowie na każdą wiadomość, chatbot jest jednak ograniczony do pewnego zasobu słów i formuł.

Jedno jest pewne – wraz z rozwojem technologii chatboty będą udzielać coraz bardziej szczegółowych i wyczerpujących odpowiedzi. Może kiedyś nie będziemy w stanie rozpoznać czy piszemy z człowiekiem, czy z maszyną… Kto wie, pewnie niedługo się przekonamy!

Chatbot – sprawdź, czy znajdzie zastosowanie w Twoim biznesie
Autor publikacji:
Miłosz Gądziak
administrator wewetwerter