Certyfikat SSL – do czego może Ci się przydać? [część 2]

Certyfikat SSL utożsamiany jest z bezpieczeństwem w sieci. Celem, dla którego powstał SSL jest ochrona witryn internetowych. Technologia SSL odpowiada za szyfrowanie przesyłanych treści, dzięki czemu transmitowane informacje są zabezpieczone przed osobami trzecimi. Dzięki szyfrowaniu SSL przechwycona informacja staje się bezużyteczna.

Z wcześniejszego artykułu dowiedzieliście się, co to jest SSL oraz jakie są jego grupy. Wiecie również co czeka firmę, która ubiega się o certyfikat zabezpieczający SSL. Tym razem kilka informacji o korzyściach płynących z certyfikatu.

1. Korzystnie wpływa na pozycjonowanie (SEO)

Protokół https dla Google jest jednym z czynników pozycjonujących marki w wynikach wyszukiwań.

Oczywiście sam certyfikat SSL nie spowoduje, że Twoja strona znajdzie się na szczycie wyszukiwań, ale przy tak złożonym algorytmie warto skorzystać z każdej możliwej przewagi. Możliwe, że Twój największy konkurent nie zabezpieczył swojej witryny, a Ty dzięki temu go wyprzedziłeś.

2. Integracja z Facebook

Nikogo nie dziwi fakt obecności firm w mediach społecznościowych. Social Media Marketing rozwija się niezwykle szybko. Nadal spośród portali społecznościowych króluje Facebook, który wraz z biegiem czasu zauważalnie ewoluuje.

Rozwój Facebooka pozwala zintegrować Twój sklep online z firmowym fanpage’m, co umożliwia dotarcie do szerszego grona odbiorców. Zanim zdecydujesz się na tego typu działania, wiedz jedno – Facebook przy integrowaniu oczekuje, że Twoja witryna zabezpieczona jest certyfikatem SSL.

Domeny krajowe są zawsze dwuliterowe i w większości odpowiadają kodom krajów ze standardu ISO 3166-1. Rejestratorzy domen krajowych umożliwiają również rejestracje domen krajowych drugiego stopnia. W przypadku domen polskich .pl są to domeny regionalne oraz domeny funkcjonalne.

3. Większe zaufanie do strony 

Użytkownicy Internetu z biegiem czasu stają się coraz bardziej świadomi jego możliwości, a przede wszystkim zagrożeń, jakie kryją się w sieci. Dlatego tak ważne w tych czasach stało się zabezpieczanie witryny internetowej.

Potencjalny klient, który wchodzi na stronę/sklep internetowy, widzi oznaki certyfikatu SSL:

  • protokół https
  • ikonę kłódki
  • zielony kolor paska

lub wszystkie trzy możliwości jednocześnie. Klient widzi wtedy, że firma jest odpowiedzialna i świadoma zagrożeń. Czynniki te budują zaufanie wśród klientów, są przejawem bezpieczeństwa i profesjonalizmu.


Loading...

Dodano: 27 Mar 2020

Adrian Żurowski
Redaktor gnum.pl


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *