Biogram i jego znaczenie w biznesie

Od wielu lat Instagram już nie jest tylko hostingiem dla zdjęć. Obecnie jest dla wielu biznesów głównym narzędziem działalności reklamowej. Zastanawiasz się, jak wspomóc biznes za pośrednictwem Instagrama? Pomóc Ci może w tym atrakcyjny Biogram.

Co to jest Biogram?

W skrócie jest to wizytówka twojego Instagrama. Biogram jest pierwszym elementem interfejsu, który widać po wejściu na konto – stąd tak ważne jest dobre pierwsze wrażenie. Idąc dalej zdecydowana większość użytkowników popularnego Insta, używa aplikacji na urządzenia mobilne, gdzie przy pierwszym kontakcie widzimy tylko Biogram.

Poszczególne domeny krajowe w zależności od regionu, do którego są przypisane są na ogół domenami najczęściej tam stosowanymi. W Polsce najpopularniejszą domeną jest domena .pl, która jest domeną krajową przypisaną do Polski.

O czym musisz wiedzieć przede wszystkim? Na wizytówkę składa się zaledwie 150 znaków ze spacją, co wymusza aby informacje były zwięzłe i zrozumiałe. Jakie informacje powinny znaleźć się w Biogramie?

  • Nazwa firmy / imię i nazwisko – przede wszystkim użytkownik musi wiedzieć z kim ma do czynienia
  • Personalizowany hashtag – pozwoli wypromować firmowy #tag oraz ułatwi użytkownikom Instagrama oznaczać twoje konto, okazuje się przydatne w przypadku analizy marki (w tym moderacji) 
  • Zastosuj CTA – wezwanie do działania, w szczególności warto wykorzystać CTA do interakcji z linkiem, ale o tym później
  • Poczta elektroniczna – często pomijany element. Zastanawiacie się pewnie, dlaczego skoro można użyć przycisku „E-mail”. Przycisk aktywny jest tylko w przypadku aplikacji, co jeśli użytkownik poszukuje kontaktu z poziomu komputera (desktop).
  • Emoji – które może dodać twoje wizytówce kolorytu. Pamiętaj nie można przesadzać, chodzi o dobre pierwsze wrażenie, a nie kolorowankę
  • Link – zejdź niżej 

Na ile linków pozwala Instagram?

Link w Biogramie jest to kluczowy element pozwalający przekierować ruch na stronę internetową – jest to niezwykle ważne w przypadku prowadzenia biznesu na Instagramie

Oczywiście można dodać link do opisu pod zdjęciem, ale nie będzie on aktywny. Co prawda Instagram daje możliwość łatwego skopiowania do wyszukiwarki, ale trzeba dbać o komfort zainteresowanego klienta. 

Teoretycznie może być tylko jeden aktywny „link w Bio”. W rzeczywistości z pomocą przychodzi pewna aplikacja. O sposobie dodawania większej ilości linków dowiesz się z tego artykułu: “Więcej niż jeden link na Instagramie“.


Loading...

Dodano: 10 Gru 2019

Adrian Żurowski
Redaktor gnum.pl


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *